Nosaukums | Pakalpojumu sniedzējs | Ilgums | Mērķis |
---|---|---|---|
wait | LMT.lv | 1 min | Datu bāzes pieslēgšanās kļūmes gadījumā. Tiek nodrošināta novirzīšana uz paziņojuma lapu, kur fiksējas laika intervāls, pēc kāda lapa pārlādēsies uz sākumlapu, ja sistēmas kļūda ir novērsta. |
lmt_csrf_cookie_name | LMT.lv | 2h | Tiek saglabāta šifrēta vērtība, kuras sakritība tiek pārbaudīta pie katra pieprasījuma no ārējiem un iekšējiem avotiem. |
lmt_cookies_rules, manslmt_cookie_rules | LMT.lv | 1 gads | Sīkdatne nosaka laiku, kad apmeklētājs ir sācis lietot analītiskās sīkdatnes. |
session_lmtlv_prod | LMT.lv | 15min | Unikālas sesijas identifikators |
sidemenu_toggle_open | LMT.lv | 2h | Sīkdatne saglabā datus, vai autorizēts apmeklētājs vietnē Mans LMT ir atvēris vai aizvēris sāna izvēlnes. |
Nosaukums | Pakalpojumu sniedzējs | Ilgums | Mērķis |
---|---|---|---|
_ga | google.com | 2 gadi | Google Analytics sīkdatne, kas ļauj veikt unikālo apmeklētāju uzskaiti. |
_gat | google.com | 10 min | Google Analytics sīkdatne, kas ierobežo pieprasījumu apjomu. |
_gid | google.com | 24h | Google Analytics sīkdatne, kas ļauj noskaidrot apmeklētāja uzvedību tīmekļa vietnē. |
Nosaukums | Pakalpojumu sniedzējs | Ilgums | Mērķis |
---|---|---|---|
cid | adform.net | 2 mēneši | Sīkdatne nodrošina datus, kas ļauj veikt reklāmu optimizāciju, blastoties uz apmeklētāja darbībām vietnē. |
uid | adform.net | 2 mēneši | Piesaista unikālu kodu apmeklētāja pārlūkam. Balstoties uz sīkdatnes datiem, tiek veikta reklāmu pielāgošana un optimizācija. |
IDE | doubleclick.net | 1 gads | Satur unikālu kodu, kas nosaka, kuras reklāmas ir tikušas rādītas ierīcē (Google Inc. reklāmas platformas DoubleClick mērķiem). Ļauj kontrolēt reklāmu efektivitāti un pielāgot tās apmeklētājam. |
test_cookie | doubleclick.net | 1 diena | Pārbauda, vai apmeklētāja pārlūks atbalsta sīkdatnes. |
fr | facebook.com | 3 mēneši | Sīkdatne, kas palīdz sasniegt Facebook lietotāju ar tam saistošu reklāmu. |
tr | facebook.com | Sesija | Sīkdatne, kas palīdz apmeklētājam piedāvāt saistošu reklāmu vietnē Facebook. |
_fbp | facebook.com | Sesija | Sīkdatne ļauj mērīt reklāmas efektivitāti, kā arī nodrošina reklāmas pielāgošanu dažādām mērķa grupām. |
ads/ga-audiences | google.com | Sesija | Google Ads sīkdatne, kas nodrošina iespēju atkārtoti uzrunāt apmeklētāju, kura digitālās aktivitātes liecina par iespējamu preces/pakalpojuma iegādi. |
PREF | youtube.com | 8 mēneši | Sīkdatne piešķir apmeklētajam unikālu ID, ko Google izmanto, lai saglabātu statistiku par to, kā apmeklētājs izmanto YouTube videoklipus dažādās tīmekļa vietnēs. |
VISITOR_INFO1_LIVE | youtube.com | 6 mēneši | Sīkdatne novērtē apmeklētāja interneta savienojuma ātrumu, ko izmanto, lai pārraidītu atbilstošas kvalitātes YouTube videoklipu. |
YSC | youtube.com | Sesija | Sīkdatne piesaista apmeklētājam unikālu ID, lai saglabātu satistiku par skatītajiem YouTube video. |
yt-remote-cast-installed | youtube.com | Sesija | Sīkdatne saglabā apmeklētāja video atskaņotāja uzstādījumus, skatoties iesauktus YouTube video. |
yt-remote-connected-devices | youtube.com | Pastāvīgi | Sīkdatne saglabā apmeklētāja video atskaņotāja uzstādījumus, skatoties iesauktus YouTube video. |
yt-remote-device-id | youtube.com | Pastāvīgi | Sīkdatne saglabā apmeklētāja video atskaņotāja uzstādījumus, skatoties iesauktus YouTube video. |
yt-remote-fast-check-period | youtube.com | Sesija | Sīkdatne saglabā apmeklētāja video atskaņotāja uzstādījumus, skatoties iesauktus YouTube video. |
yt-remote-session-app | youtube.com | Sesija | Sīkdatne saglabā apmeklētāja video atskaņotāja uzstādījumus, skatoties iesauktus YouTube video. |
yt-remote-session-name | youtube.com | Sesija | Sīkdatne saglabā apmeklētāja video atskaņotāja uzstādījumus, skatoties iesauktus YouTube video. |
rc::c | google.com | Sesija | Sīkdatne tiek izmantota, lai atšķirtu cilvēku no robotprogrammatūras (bots). |
GPS | youtube.com | 1 diena | Sīkdatne, kas piešķir apmeklētājam unikālu ID, kas ļauj noteikt iekārtas ģeogrāfisko atrašanās vietu. |
foxy_tracking | sendigo.com | 6 mēneši | Sīkdatne tiek izmantota, lai atpazītu jaunu vietnes apmeklētāju, kas ļautu pielāgot mārketinga e-pastu sūtīšanu. |
foxyId | sendigo.com | 6 mēneši | Sīkdatne tiek izvietota, lai pēc klikšķa uz saites e-pastā atpazītu jaunu vietnes apmeklētāju un pielāgotu personalizētu jaunumu sūtīšanu. |
sendigo_foxyId | sendigo.com | 6 mēneši | Izveido un saglabā foxy_tracking un foxyId sīkdatņu dublikātus, lai varētu nolasīt datus no pārlūka Local Storage. |
sendigo_push | sendigo.com | 6 mēneši | Sīkdatne tiek piešķirta vietnes apmeklētājam, kas piekrīt iznirstošo ziņojumu saņemšanai. |
C | adform.net | 1 mēnesis | Pārbauda, vai apmeklētāja pārlūks atbalsta sīkdatnes. |
“Veicot mobilo datu analīzi pirms ārkārtas situācijas izsludināšanas un pēc tās, kā arī salīdzinot zvanu aktivitāti pērn un šogad martā, var droši apgalvot, ka tā liecina ne tikai par iedzīvotāju ekonomisko aktivitāti, bet arī par trauksmes līmeni. Ārkārtas situācijas izsludināšana ir būtiski ietekmējusi mobilo zvanu skaitu un arī cilvēku uzvedību Latvijā,” norāda LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes (LU BVEF) dekāns prof. Gundars Bērziņš.
Dati parāda, ka visos nozīmīgākajos datumos – 12., 13. martā (tika izsludināta un stājās spēkā ārkārtas situācija) un 16. martā (paziņojums par pārtrauktiem regulāriem starptautiskiem pasažieru pārvadājumiem) ir būtiski pieaudzis zvanu skaits, gan salīdzinot ar šā gada marta sākumu, gan attiecīgo laika periodu pirms gada. Zvanu apjoms ievērojami pārsniedzis pat sarunu skaitu gadumijā.
Tāpat dati apliecina, ka cilvēku aktivitāte no pilsētu un darba centriem strauji pārvietojusies uz dzīvojamiem rajoniem un ārpus pilsētām. Strauji darbdienās un arī brīvdienās kritusies mobilā aktivitāte Rīgas lidostā un visos lielākajos galvaspilsētas tirdzniecības centros, kā arī Latvijas Universitātē un Rīgas Tehniskajā universitātē, Dailes teātrī un citās centrālajās vietās. Savukārt būtiski pieaugusi cilvēku aktivitāte Pierīgas un citu pilsētu dzīvojamajos rajonos, piemēram, Langstiņos, Mežkalnē, Mārupē, Carnikavā, Mellužos, Lapmežciemā, Ogrē, Siguldā, Jūrmalā u.c.
“Ir vairākas labas ziņas. Pirmā – COVID-19 krīze ir izdarījusi to, kas mums nebija izdevies gadiem. Tā ir atgriezusi cilvēkus Latvijas reģionos, būtiski atslogojot Rīgu. Otrā – mūsu dati apliecina, ka visi Latvijas reģioni, novadi un pilsētas pašlaik ievēro prasību palikt mājās, tāpēc pašlaik esam salīdzinoši labā situācijā. Vienlaikus iezīmējas vietas, kurās ir būtiski sekot līdzi, lai cilvēku daudzums nepārkāpj sociālās distancēšanās prasības,” uzsver LMT prezidents prof. Juris Binde. Kā liecina izpētes rezultāti, kopš ārkārtas stāvokļa izsludināšanas valstī gan darba dienās, gan brīvdienās strauji pieaugusi cilvēku aktivitāte atpūtas vietās – tostarp Jūrmalā un Salacgrīvā, kur citkārt šajā gadalaikā apmeklētāju skaits ir visai neliels.
Dati parāda, ka mainījušās ne tikai iedzīvotāju aktivitātes vietas, bet arī uzvedība darbdienās. Piemēram, pirms ārkārtas situācijas lielākā zvanu aktivitāte tika novērota plkst. 11.00 un 17.00. Savukārt pēc 12. marta izteikta zvanu aktivitāte tiek novērota tikai plkst. 11.00, pēc tam strauji mazinoties.
“Jau tagad ir skaidrs, ka ar mūsu pieeju varam turpināt situācijas monitoringu un nodrošināt lēmumpieņēmējus ar reāllaika informāciju par cilvēku lielākajām pulcēšanās vietām un uzvedības maiņu. Varam pateikt, vai cilvēki turpinās strādāt mājās, vai arī atgriezīsies darbā un ierastajā režīmā,” atzīmē G. Bērziņš.
Izstrādātā pieeja pilnībā atbilst Vispārīgās datu aizsardzības regulas (GDPR) prasībām, bet vienlaikus ļauj precīzi novērtēt iedzīvotāju uzvedību, piemēram, konkrētas aktivitātes vietas, kustību un laiku. Pētījums analizē “Lielos datus” – LMT mobilā tīkla notikumu statistiku laika periodā no 2019. gada marta līdz 2020. gada martam, kā arī nodrošina arī salīdzinājumu veikšanu par laika periodu no 2016. gada līdz pat šodienai. Kopējais analizēto tīklu notikumi apjoms ir 160 miljoni šā gada martā un 1,9 miljardi pēdējā gada laikā.
Lūdzu, atjaunini pārlūkprogrammu uz FireFox, Chrome, Safari vai Internet Explorer 9. Paldies!